Regulamin sklepu internetowego
§ 1 - POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Sklep internetowy VERHOME.pl zwany dalej Sklepem prowadzony jest przez firmę: AJS Sp. z.o.o. ul. Łukowska 20B, 54-102 Wrocław NIP 8943162424, REGON 387840013 wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000876952, o kapitale zakładowym 10.000 złotych.
- Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania transakcji w Sklepie.
- Kwestie nie opisane w Regulaminie definiują przepisy prawa polskiego i unijnego.
§ 2 -DEFINICJE
- Sprzedawca - firma AJS Sp. z.o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Łukowska 20B, kod pocztowy 54-102. wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000876952, o kapitale zakładowym 10.000 złotych., NIP 8943162424, REGON 387840013.
- Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.verhome.pl
- Zamawiający - każdy podmiot inicjujący proces zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Umowa zawarta na odległość - umowa którą Zamawiający inicjuje, a następnie zawiera na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie - oferta składana przez Zamawiającego za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający przesłanie oferty przez Zamawiającego do Sprzedającego, nazywanego dalej Zamówieniem, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie preferowanego sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Zamawiąjącego Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Potwierdzenie Zamówienia - przesłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji o zaakceptowaniu oferty Zamawiającego.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży i dostarczenia do Klienta Produktu lub Produktów zawarta między Klientem a Sprzedawcą, za pośrednictwem Sklepu internetowego, poprzez przesłanie oferty przez Klienta z wykorzystaniem Formularza Zamówień, a następnie przez potwierdzenie przyjęcia oferty przez Sprzedającego, a której warunki określa w części bądź całości niniejszy Regulamin.
§ 3 - KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres Sprzedawcy: Łukowska 20B, 54-102 Wrocław.
- Adres e-mail Sprzedawcy: shop@verhome.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 453 680 255
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 98 1090 2516 0000 0001 4741 9832
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00-15:00 od poniedziałku do piątku.
§ 4 - POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Ceny w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Prezentowane na stronie produkty i ich opisy oraz informacje o cenie, nie stanowią oferty stanowczej w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
- Produkty sprzedawane w Sklepie są nowe, chyba, że w informacji na stronie i potwierdzeniu zamówienia wyraźnie zaznaczono inaczej.
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o którym Klient jest informowany na stronach Sklepu (w zakładce Koszty Dostawy) oraz w trakcie składania Zamówienia przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
§ 5 - ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zamawiający wyraża wolę zawarcia Umowy Sprzedaży wybranych Produktów przez wypełnienie Formularza Zamówienia i zaakceptowanie Regulaminu sklepu internetowego, który stanowi integralną część Umowy Sprzedaży.
- Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca prześle za pomocą poczty elektronicznej Potwierdzenie Zamówienia, które zawiera informacje o zamówionych Produktach, kosztach dostawy i wybranej przez Zamawiającego formie płatności nie później niż w przeciągu 48 godzin.
- Potwierdzenie Zamówienia zawiera potwierdzenie najważniejszych elementów Zamówienia i warunków sprzedaży.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje z chwilą otrzymania przez Zamawiającego Potwierdzenia Zamówienia zgodnie z § 5 pkt. 2 i pkt. 3, co zobowiązuje Zamawiającego do opłacenia Zamówienia, a Sprzedającego do dostarczenia zakupionych Produktów na wskazany w Zamówieniu adres Zamawiającego.
- Opłacenie zamówienia przez Zamawiającego przed zawarciem umowy jest dobrowolne.
- W przypadku odrzucenia Zamówienia przez Sprzedawcę z jakichkolwiek przyczyn, Sprzedawca zwróci wpłaconą przez Zamawiającego kwotę w całości, niezwłocznie, jednak nie później niż w przeciągu 7 dni roboczych.
- Sprzedający zobowiązuje się wysłać towar na adres Zamawiającego w terminie wskazanym na karcie Produktu. W przypadku zamówienia produktów o różnym terminie wysyłki, Zamówienie zostanie wysłane zgodnie z najdłuższym terminem wysyłki.
- Termin wysyłki liczony jest od dnia, w którym płatność za Zamówienie zostanie zaksięgowana na koncie bankowym Sprzedającego. W przypadku płatności przelewem należy dodać czas realizacji przez bank przelewu do czasu wysyłki.
- Czas dostawy to czas wysyłki zamówionych Produktów plus czas potrzebny zewnętrznej firmie kurierskiej na dostawę. Zazwyczaj czas dostawy wynosi 3 dni robocze, ale może się wydłuż ze względu na sytuacje losowe niezależne od Sprzedającego.
- Sprzedający na bieżąco będzie informował Zamawiającego o kolejnych etapach realizacji Zamówienia.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
§ 6 - SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedający umożliwia opłacenie zamówień w Sklepie w następujący spoósb:
- Przelew bankowy na rachunek Sprzedającego
- Płatności elektroniczne w formie przelewu internetowego w systemie zewnętrznym Autopay S.A.
- Płatności elekteonicze z wykorzystaniem karty płatniczej w systemie zewnętrznym Autopay S.A. Obsługiwane karty: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
- Płatności elektorniczne za pomocą usługi BLIK (dostępność zależna od banku prowadzącego rachunek Klienta)
- W przypadku płatności na rachunek bankowy, Zamawiający zobowiązuje się do opłacenia zamówienia przelewem po jego złożeniu w przeciągu 3 dni roboczych. Brak płatności oznacza anulowanie Zamówienia, a tym samym anulowanie Umowy Sprzedaży o czym Sprzedający poinformuje Zamawiającego na wskazany adres email.
- W przypadku wyboru płatności elektronicznych, Sklep przekieruje Zamawiającego do strony płatności zaraz po złożeniu Zamówienia, gdzie w oprogramowaniu zewnętrznej firmy Zamawiający dokona płatności wybraną metodą.
- Płatności elektroniczne dostarczane poprzez aplikację Shoper Płatności pozwalają na opłacenie zamówienia: szybkim przelewem internetowym, kartą płatniczą, kartą kredytową lub BLIK. Wybór konkretnej formy pozostaje w gestii Zamawiającego.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
§ 7 - DOSTAWA
- Dostawa towarów odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa odbywa się wyłącznie poprzez przesyłki kurierskie z dostawą na adres wsakazany przez zamawiającego.
- Zamówiony Produkty mogą być dostarczone tylko poprzez zewnętrzną firmę kurierską. Dostawy realizuje forma DPD.
- Koszt dostawy pokrywa Zamawiający.
- Koszt dostawy jest podany na stronie Sklepu, w zakładce Dostawa oraz w podsumowaniu każdego Zamówienia, przed jego zaakceptowaniem przez Zamawiającego.
- Na termin dostawy składa się czas wysyłki zamówionych Produktów i czas zadeklarowany przez dostawcę (firmę kurierską):
- Czas wysyłki podany jest na kartach produktów. W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach wysyłki, czas wysyłki Zamówienia jest równy czasowi wysyłki Produktu o najdłuższym terminie wysyłki.
- Czas dostawy zdeklarowany przez dostawcę - maksymalnie 5 dni roboczych, zazwyczaj 1-2 dni robocze.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
§ 8 - PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zamawiający będący Konsumentem może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania zamówionych Produktów
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w pkt. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie musi zawierać dane Zamawiającego oraz numer Zamówienia, w celu poprawnego zidentyfikowania oraz informacje czy Zamawiający odstępuje od zakupu wszystkich Produktów czy części zamówionych Produktów.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy (shop@verhome.pl).
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu odstąpienia od umowy prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Konsument zobowiązany jest odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Zwracany Produkt nie może nosić śladów użytkowania, w tym w szczególności nie może być przycięty na wymiar i/lub przyklejony.
- Konsument ponosi koszty zwrotu Produktu, na wskazany przez Sprzedawcę adres.
- Sprzedawca zwróci niezwłocznie Zamawiającemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Klienta, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających ze zwrotu towaru (patrz pkt. 7.4) w terminie do 14 dni
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami z zastrześeniem cześć VII pkt 7 podpunkt 7.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w przypadku gdy dostarczony Produkt nosi znamiona użycia, został zamontowany lub docięty na wymiar na potrzeby montażu.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje Klientom, którzy są przedsiębiorcami i kupują towar na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej.
§ 9 - REKLAMACJA
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, numer zamówienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Szczegółowe instrukcje co do procesu reklamacji, w tym zwrotu lub wymiany reklamowanych produktów Sprzedawca prześle drogą elektroniczną lub listowną Klientowi po przyjęciu reklamacji.
§ 10 - POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Zmiany w Regulaminie wchodzą w życie w momencie publikacji na stronie internetowej sklepu i dotyczą tylko zamówień dokonanych po dacie dokonania zmiany, chyba że są one korzystne dla Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- W przypadku jakichkolwiek rozbieżności z przepisami prawa lub niejasności zapisów niniejszego Regulaminu, w ich miejsce stosuje się przepisy prawa polskiego i/lub unijnego.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.